2021-09-02

STANDARD TELEPORADY

Wizyta lekarska udzielona telefonicznie odbywa się w warunkach gwarantujących poufność  oraz brak dostępu do informacji osób nieuprawnionych.

Wizyty pielęgniarki i położnej POZ odbywają się osobiście w Przychodni lub w domu Pacjenta.

W trakcie wizyty lekarskiej udzielonej na odległość, Pacjent ma prawo zgłosić wolę osobistego kontaktu z lekarzem.

 

  1. Teleporady udzielane są za pośrednictwem telefonów komórkowych, poprzez kontakt lekarza z Pacjentem, po uprzedniej weryfikacji tożsamości pacjenta.
  2. Termin teleporady ustala się:
  •   osobiście,
  •   za pośrednictwem osób trzecich,
  •   telefonicznie na nr telefonu 32 254 00 77, 32 254 02 39,
  •   elektronicznie poprzez rejestrację on - line, pocztę mailową rejestracja@nawitosa.pl, 
  •   formularz kontaktowy na stronie internetowej www.nawitosa.pl.
  •  Teleporada jest realizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu się pacjenta   lub w innym terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem (bądź jego opiekunem ustawowym).
  1. W terminie wyznaczonej teleporady lekarz dzwoni do pacjenta z telefonu komórkowego, jeżeli połączenie nie zostanie zrealizowane trzykrotnie w odstępnie nie krótszym niż 5 minut, w dokumentacji medycznej pacjenta zostaje wpisana adnotacja o braku możliwości kontaktu, wizyta zostaje anulowana.
  2. Jeżeli stan zdrowia pacjenta tego wymaga, wizyta lekarska odbywa się w bezpośrednim kontakcie z pacjentem.
  3. Wizyty osobiste realizowane są każdorazowo jeżeli:
  •   pacjent (lub jego opiekun ustawowy) nie wyraża zgody na teleporadę,
  •   pacjent cierpi na przewlekłą chorobę, gdy doszło do jej pogorszenia lub zmiany objawów,
  •   istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
  •   dziecko, z którym zgłasza się rodzic, nie ukończyło 6 lat,
  •  podczas pierwszej wizyty u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej,  wskazanych w deklaracji wyboru.
  1. Kody e - recept, e - skierowań oraz e - zleceń na wyroby medyczne przekazywane są pacjentom automatycznie w formie SMS lub e - mail, jeżeli nie ma takiej możliwości, pracownik rejestracji przekazuje kod dokumentu telefonicznie.
  2. Zlecone badania USG oraz badania laboratoryjne odbywają się w siedzibie Przychodni po uprzednim ustaleniu terminu. Badania laboratoryjne wykonywane w innych punktach pobrań Śląskiego Laboratorium Analitycznego odbywają się na zasadach określonych przez dany punkt (zalecany uprzedni kontakt telefoniczny).
  3. Pracownicy rejestracji udzielają informacji dotyczących miejsc wykonywania pozostałych badań diagnostycznych (w tym RTG, EEG), informacji udziela również lekarz w trakcie teleporady.

 

Informujemy, że na stronie internetowej https://pacjent.gov.pl/ istnieje możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta.

 

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej informacji w polityce prywatności.

×