Wizyta lekarska udzielona telefonicznie odbywa się w warunkach gwarantujących poufność oraz brak dostępu do informacji osób nieuprawnionych.
Wizyty pielęgniarki i położnej POZ odbywają się osobiście w Przychodni lub w domu Pacjenta.
W trakcie wizyty lekarskiej udzielonej na odległość, Pacjent ma prawo zgłosić wolę osobistego kontaktu z lekarzem.
- Teleporady udzielane są za pośrednictwem telefonów komórkowych, poprzez kontakt lekarza z Pacjentem, po uprzedniej weryfikacji tożsamości pacjenta.
- Termin teleporady ustala się:
- osobiście,
- za pośrednictwem osób trzecich,
- telefonicznie na nr telefonu 32 254 00 77, 32 254 02 39,
- elektronicznie poprzez rejestrację on - line, pocztę mailową rejestracja@nawitosa.pl,
- formularz kontaktowy na stronie internetowej www.nawitosa.pl.
- Teleporada jest realizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu się pacjenta lub w innym terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem (bądź jego opiekunem ustawowym).
- W terminie wyznaczonej teleporady lekarz dzwoni do pacjenta z telefonu komórkowego, jeżeli połączenie nie zostanie zrealizowane trzykrotnie w odstępnie nie krótszym niż 5 minut, w dokumentacji medycznej pacjenta zostaje wpisana adnotacja o braku możliwości kontaktu, wizyta zostaje anulowana.
- Jeżeli stan zdrowia pacjenta tego wymaga, wizyta lekarska odbywa się w bezpośrednim kontakcie z pacjentem.
- Wizyty osobiste realizowane są każdorazowo jeżeli:
- pacjent (lub jego opiekun ustawowy) nie wyraża zgody na teleporadę,
- pacjent cierpi na przewlekłą chorobę, gdy doszło do jej pogorszenia lub zmiany objawów,
- istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
- dziecko, z którym zgłasza się rodzic, nie ukończyło 6 lat,
- podczas pierwszej wizyty u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazanych w deklaracji wyboru.
- Kody e - recept, e - skierowań oraz e - zleceń na wyroby medyczne przekazywane są pacjentom automatycznie w formie SMS lub e - mail, jeżeli nie ma takiej możliwości, pracownik rejestracji przekazuje kod dokumentu telefonicznie.
- Zlecone badania USG oraz badania laboratoryjne odbywają się w siedzibie Przychodni po uprzednim ustaleniu terminu. Badania laboratoryjne wykonywane w innych punktach pobrań Śląskiego Laboratorium Analitycznego odbywają się na zasadach określonych przez dany punkt (zalecany uprzedni kontakt telefoniczny).
- Pracownicy rejestracji udzielają informacji dotyczących miejsc wykonywania pozostałych badań diagnostycznych (w tym RTG, EEG), informacji udziela również lekarz w trakcie teleporady.
Informujemy, że na stronie internetowej https://pacjent.gov.pl/ istnieje możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta.