Polityka

POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES

 

Niniejsza polityka dotyczy prowadzonych przez NZOZ Przychodnia "Na Witosa" Sp. z o.o. serwisów internetowych (www.przychodnianawitosa.pl; www.nawitosa.pl) oraz serwisów w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram).

 

Niniejszy dokument określa warunki przetwarzania danych osobowych (w pkt. I-V niniejszego dokumentu) i plików cookies (pkt. VI – X niniejszego dokumentu). Dodatkowo określa warunki korzystania z innych narzędzi, służących do przetwarzania danych (pkt. XI – XII niniejszego dokumentu).

 

 

I. JAK SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z ADMINISTRATOREM DANYCH

 

Administratorem danych jest NZOZ Przychodnia "Na Witosa" Sp. z o.o., której siedziba znajduje się pod adresem: ul. Witosa 21, 40 - 832 Katowice. Aby skontaktować się z nami, wyślij wiadomość pod e-mail: rodo@nawitosa.pl.

 

II. NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZAMY TWOJE DANE

 

Zbierając dane osobowe, zawsze informujemy o podstawie prawnej ich przetwarzania. Wynika ona z przepisów RODO (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych). Gdy informujemy o:

  • art. 6 pkt 1 lit. a) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe na podstawie otrzymanej zgody,

  • art. 6 pkt 1 lit. b) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe, ponieważ są one niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem, na otrzymane żądanie,

  • art. 6 pkt 1 lit. c) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu wypełnienia obowiązku prawnego,

  • art. 6 pkt 1 lit. f) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów,

  • art. 9 pkt 2 lit. a) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe na podstawie otrzymanej zgody,

  • art. 9 pkt 2 lit. b) RODO – oznacza to, że przetwarzamy dane osobowe w celu wykonania obowiązków i wykonania szczególnych praw w dziedzinie prawa pracy.

 

III. INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH W CELU KONTAKTU, ZAWARCIA I REALIZACJI UMÓW, EWENTUALNEGO DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ OBRONY PRZED NIMI

 

  1. Możemy przetwarzać dane osobowe niezbędne w celu realizacji zawartej z Tobą umowy. Jednak jeszcze przed jej zawarciem, możemy przetwarzać dane osobowe niezbędne w celu podjęcia działań na Twoje żądanie. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. b) RODO.

  2. W przypadku realizacji umowy o świadczenie usług płatnych, możemy przetwarzać Twoje dane w celu realizacji obowiązków rachunkowych i podatkowych. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. c) RODO.

  3. W trakcie realizacji umowy oraz po jej wykonaniu przetwarzamy dane osobowe jej strony w celu ewentualnego rozpatrywania roszczeń, a także ich dochodzenia. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest przykładowo możliwość udzielenia odpowiedzi na ewentualną reklamację, do czego jesteśmy zobowiązani na podstawie odrębnych przepisów prawa cywilnego. Może również zdarzyć się tak, że nie otrzymamy płatności z tytułu wykonanej umowy. W takim przypadku będziemy przetwarzać dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes, jakim jest dochodzenie należnych roszczeń. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO.

  4. Będziemy przechowywać te dane przez okres niezbędny do realizacji oznaczonych celów, nie później niż do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z odrębnych przepisów prawa.

  5. W każdym momencie przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. W sytuacji przetwarzania danych w celu określonym w pkt 3, masz także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

  6. Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak brak podania tych danych uniemożliwi zawarcie umowy lub jej realizację.

  7. Odbiorcami tych danych są firmy, z którymi współpracujemy z celu realizacji usług, szczególnie firmy dostarczające narzędzia informatyczne, takie jak: dostawca usług hostingowych, dostawca systemu do zarządzania bazą kontrahentów, dostawca usługi poczty elektronicznej, dostawca usług telekomunikacyjnych, dostawca oprogramowania służącego do obsługi faktur, dostawca usług bankowych i płatności elektronicznych, dostawcy usług prawnych, doradczych i windykacyjnych, dostawca platform emailowych, webinariów, marketing automation oraz inni dostawcy usług, z których korzystamy w ramach oznaczonego celu.

 

IV. INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH W CELU REALIZACJI USŁUG MEDYCZNYCH

 

  1. Dane osobowe pacjentów przetwarzane są w celu ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych lub leczenia pacjentów przez osoby zatrudnione lub współpracujące ze Spółką, trudniące się zawodowo leczeniem lub świadczeniem usług medycznych oraz zarządzaniem udzielanymi usługami medycznymi.

  2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pacjentów jest:

    • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. 2015.2069 ze zm.)

    • Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U 2009.52.417 ze zm.)

    • Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U.2011.112.654 ze zm.)

  1. Dane osobowe pacjentów przetwarzane są przez osoby zatrudnione lub współpracujące ze Spółką oraz przez podmioty trzecie, trudniące się zawodowo leczeniem lub świadczeniem usług medycznych oraz zarządzaniem udzielanymi usługami medycznymi.

  2. Dane osobowe będą przetwarzane przez cały okres realizacji usługi, zgodnie z wymogami jakie określają dokumenty wym. w pkt. 3.

  3. Pacjenci posiadają prawo do:

    • żądania od administratora dostępu do danych osobowych (dotyczących osoby, której dane dotyczą),

    • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

    • przenoszenia danych,

    • wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  1. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem świadczenia usług medycznych. Pacjent jest zobowiązany do podania danych, a w razie ich nie podania nie zostanie zrealizowana usługa medyczna;

  2. Istnieje możliwość kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych - e- mail rodo@nawitosa.pl.

 

 

V. INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH W CELU REKRUTACJI

  1. Przetwarzanie Twoich danych w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy lub innych ustawach szczegółowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 9 pkt 2 lit. b) RODO, inne dane podane w tym celu lub w celu udziału w przyszłych rekrutacjach, będą przetwarzane na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Podanie dobrowolnych danych nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji.

  2. Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe zawarte w zgłoszeniu rekrutacyjnym także w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, jeżeli roszczenia dotyczą prowadzonej przez nas rekrutacji. W tym celu będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO, polegający na ustaleniu, dochodzeniu lub obrony przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami lub organami państwowymi.

  3. Masz prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych.

  4. Będziemy przechowywać Twoje dane przez 3 miesiące od ukończenia rekrutacji (zawarcia umowy docelowej) lub w przypadku odpowiedniej zgody, do momentu jej wycofania, jednak nie dłużej niż przez 2 lata.

  5. Pamiętaj, że przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  6. Podanie danych w zakresie określonym w art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne w celu wzięcia udziału w rekrutacji. Podanie innych danych jest dobrowolne.

  7. Odbiorcami tych danych są: hostingodawca poczty elektronicznej.

 

VI. PLIKI COOKIES – WPROWADZENIE

Strony internetowe wykorzystują pliki cookies. Są to powszechnie stosowane, niewielkie pliki zawierające ciąg znaków, które są wysyłane i zapisywane na urządzeniu końcowym (np. komputerze, laptopie, tablecie, smartfonie) używanym podczas odwiedzania stron internetowych. Informacje te są przesyłane są do pamięci używanej przeglądarki, która wysyła je z powrotem przy następnych wejściach na stronę internetową. Pliki cookies możemy skategoryzować z uwzględnieniem trzech metod podziału. Pod względem celów stosowania plików cookies, rozróżniamy ich trzy kategorie:

  • pliki niezbędne – pliki te umożliwiają prawidłowe działanie stron internetowych oraz ich funkcjonalności, np. pliki cookies uwierzytelniające lub zabezpieczające. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu, korzystanie z stron internetowych będzie niemożliwe.

  • pliki funkcjonalne – pliki umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Ciebie ustawień i dostosowanie stron internetowych do Twoich potrzeb i preferencji, np. w zakresie wybranego języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej. Pozwalają one nam na poprawę funkcjonalności i wydajności stron internetowych. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu, korzystanie z niektórych funkcjonalności stron internetowych będzie ograniczone.

  • pliki biznesowe – do tej kategorii należą np. cookies reklamowe. Umożliwiają one dostosowanie reklam wyświetlanych w stronach internetowych lub poza nimi do Twoich preferencji. Bez ich zapisania na Twoim urządzeniu, korzystanie z niektórych funkcjonalności stron internetowych może być ograniczone.

Pod względem czasu ich ważności, rozróżniamy dwie kategorie plików cookies:

  • pliki sesyjne – istniejące do końca danej sesji,

  • pliki trwałe – istniejące po ukończeniu sesji.

Pod względem rozróżnienia podmiotu administrującego plikami cookies, wyodrębniamy:

  • nasze pliki cookies,

  • pliki cookies podmiotów trzecich.

 

VII. PLIKI COOKIES ADMINISTRATORA DANYCH

Administrowane przez nas pliki cookies pozwalają na:

  • uwierzytelnianie dostępu,

  • utrzymywanie sesji po zalogowaniu,

  • zabezpieczanie Serwisów przed atakami hakerskimi,

  • „zapamiętywanie” przez przeglądarkę zawartości pól uzupełnianych formularzy (opcjonalnie),

  • dostosowanie zawartości stron internetowych do Twoich preferencji. Dzięki temu korzystanie z funkcjonalności stron internetowych staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.

 

VIII. PLIKI COOKIES PODMIOTÓW TRZECICH

Google

Wykorzystujemy pliki cookies administrowane przez Google Inc. 1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043, Stany Zjednoczone w ramach usług:

  • Google Ads – pozwalają one na prowadzenie i ocenę jakości kampanii reklamowych, realizowanych przy użyciu usługi Google Ads,

  • Google Analytics – pozwalają one na ocenę jakości kampanii reklamowych, realizowanych przy użyciu usługi Google Ads, a także na badanie zachowań i ruchu użytkowników oraz sporządzanie statystyk ruchu,

  • YouTube – pozwalają one na przechowywanie informacji o użytkowniku, które umożliwiają korzystanie z funkcjonalności usługi YouTube. Google Inc. może śledzić odtwarzanie filmów przez Użytkownika.

Google wykorzystuje informacje udostępniane w witrynach i aplikacjach do świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności reklam, ochrony przez oszustwami i nadużyciami, a także personalizowania treści i reklam wyświetlanych w Google oraz witrynach i aplikacjach partnerów.

Google używa danych zgodnie z zasadami opisanymi na stronie:
https://policies.google.com/technologies/partner-sites

Zbierane przez Google dane mają charakter anonimowy i zbiorczy. W szczególności nie zawierają cech identyfikujących (rozumianych jako dane osobowe) użytkowników stron internetowych. Korzystając z wymienionych usług zbieramy takie dane jak źródła pozyskania użytkowników odwiedzających strony internetowe, a także oraz sposób ich zachowania na stronach stron internetowych, informacje na temat używanych przez nich urządzeń i przeglądarek, adres IP, domenę, dane demograficzne (wiek, płeć), zainteresowania i dane geograficzne, ilość sesji, odwiedzanych stron w serwisie.

 

Facebook i Instagram
Wykorzystujemy pliki cookies stosowane w serwisach Facebook oraz Instagram należących do Meta Platforms Inc. 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, Stany Zjednoczone. Pliki te mogą być wykorzystywane w celu przetwarzania w serwisach Facebook oraz Instagram Twoich czynności wykonanych z użyciem przycisków „Udostępnij” lub „Lubię to”. Przetwarzanie tych czynności może mieć charakter publiczny. Ponadto, pliki cookies udostępnione przez Facebook oraz Instagram umożliwiają nam badanie zachowań i ruchu użytkowników, by dostosować wyświetlane treści reklamowe do Twoich zainteresowań.

Pliki te ułatwiają serwisom Facebook oraz Instagram dostarczanie, zabezpieczanie i usprawnianie produktów firmy Meta poprzez personalizację materiałów, dostosowywanie reklam i pomiar ich skuteczności oraz bezpieczniejszą obsługę użytkownika.

Facebook używa danych zgodnie z zasadami opisanymi na stronie:
https://pl-pl.facebook.com/privacy/policy/

Instagram używa danych zgodnie z zasadami opisanymi na stronie:
https://privacycenter.instagram.com/policy

 

IX. ZGODA NA UŻYWANIE PLIKÓW COOKIES I ZARZĄDZANIE NIMI

Zgoda na przetwarzanie plików cookies jest dobrowolna i może zostać cofnięta w każdym czasie. Należy jednak pamiętać, że brak zgody na wykorzystywanie niektórych plików cookies może spowodować ograniczenia w korzystaniu z stron internetowych i ich funkcjonalności, a nawet uniemożliwić to korzystanie.

Zgoda na używanie plików cookies obejmuje zarówno pliki administratora danych jak i pliki podmiotów trzecich.

Udzielenie zgody na przetwarzanie plików cookies może nastąpić:

  • za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym,

  • poprzez użycie przycisku zawierającego oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie plików cookies lub potwierdzenie zapoznania się z jego warunkami.

Najczęściej ustawienia przeglądarki domyślnie dopuszczają umieszczanie plików cookies i innych informacji na urządzeniu końcowym. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie tych plików, konieczna jest odpowiednia zmiana ustawień przeglądarki internetowej. Możliwe jest wyłączenie ich zapisywania dla wszystkich połączeń z danej przeglądarki lub dla konkretnej witryny, a także ich usuwanie. Sposób zarządzania plikami zależy od używanego oprogramowania.

 

X. PAMIĘĆ PODRĘCZNA

Kiedy korzystasz ze stron internetowych stron internetowych, możemy w sposób automatyczny korzystać z pamięci podręcznej zainstalowanej w Twoim urządzeniu. W ramach pamięci lokalnej, możliwe jest przechowywanie danych międzysesyjnie, tj. pomiędzy kolejnymi odwiedzinami stron internetowych. Celem korzystania z pamięci podręcznej jest przyspieszenie korzystania z stron internetowych, poprzez wyeliminowanie sytuacji, w której te same dane byłyby wielokrotnie pobierane z stron internetowych, obciążając tym samym łącze internetowe Użytkownika. Pamięć podręczna może również przechowywać takie dane jak hasło do logowania za zgodą użytkownika.

 

XI. TAGI PIXELOWE

Wykorzystujemy stosowaną przez Facebook Inc. 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, Stany Zjednoczone technologię tagów pikselowych. Są to elementy publikowane w treściach cyfrowych i umożliwiają rejestrowanie informacji np. o aktywności realizowanej na stronie internetowej, a także ocenę skuteczności stosowanych w profilu reklam. Zarządzanie tagiem pixelowym Facebook Inc. jest możliwe za pośrednictwem serwisu Facebook, w jego panelu użytkownika.

Wykorzystujemy stosowaną przez LinkedIn Ireland Unlimited Company technologię tagów pikselowych. Są to elementy publikowane w treściach cyfrowych i umożliwiają rejestrowanie informacji np. o aktywności realizowanej na stronie internetowej, a także ocenę skuteczności stosowanych w profilu reklam. Zarządzanie tagiem pixelowym LinkedIn jest możliwe za pośrednictwem serwisu LinkedIn w jego panelu użytkownika.

 

XII. ODNOŚNIKI DO INNYCH STRON INTERNETOWYCH LUB OPROGRAMOWANIA

Nasze strony internetowe mogą zawierać odnośniki do innych stron internetowych lub oprogramowania. Nie ponosimy odpowiedzialności za obowiązujące na tych stronach lub w tym oprogramowaniu zasady przestrzegania polityki prywatności i przetwarzania plików cookies. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności i plików cookies tych stron lub oprogramowania po wejściu na nie lub przed ich instalacją.

 

XIII. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES

  1. Polityka prywatności i plików cookies wchodzi w życie w dacie opublikowania na stronie internetowej.

  2. Zmiana Polityki prywatności i plików cookies następuje poprzez publikację jej nowej treści na stronach internetowych.

  3. Usługodawca publikuje informację o zmianie Polityki prywatności i plików cookies w obszarze stron internetowych, nie później niż w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia. Publikacja tej informacji następuje poprzez udostępnienie tekstu jednolitej Polityki prywatności i plików cookies na stronach internetowych.

 

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej informacji w polityce prywatności.

×